• Dom sa att alla...

Dom sa att alla ska med – så blev det inte!

Dom sa att alla ska med – så blev det inte. Många lämnades kvar när skatterna sänktes för de rika, när arbetsrätten urholkades och pensionerna blev allt svårare att leva på.

För mycket löften och för lite verkstad har dominerat stora delar av politiken under lång tid. I alla fall när det gäller verkstad för de som bär upp det här samhället på sina axlar.

När dom sa att alla ska med så var det en slogan. För de stack och lämnade många kvar. Då är det inte konstigt att ilskan och frustrationen växer. När det politiska spelet tar över och man gör vad som helst för att klamra sig fast vid makten även om det innebär att man säljer ut allt som man en gång trodde på.

Det här valet är viktigt på många sätt. För oss handlar det om att vi måste ha politiker som tror på en bättre framtid där vi håller ihop. Där man håller vad man lovar och där man står på vanligt folks sida.

Vi håller vad vi lovar och vi kommer inte lämna någon i sticket. Så om du tror på en politik där välfärden blir starkare, där tryggheten på jobbat stärks och där pensionerna går att leva på. Då ska du rösta på Vänsterpartiet!

Dela den här sidan: