Provval: kandidatpresentationer

I dagarna ska länets alla drygt 1 000 medlemmar fått det ett vitt kuvert i brevlådan. Valberedningen hoppas att du vill hjälpa i arbetet med att ta fram förslag på valsedlar till distriktets valkonferens den 27 november.  Du får lägga dina röster på 2 kandidater i riksdagsvalet och på 4 kandidater i regionvalet.

Fel följebrev med valsedlarna!

Nu i dagarna har valsedlarna skickats ut med ett felaktigt följebrev. Det gäller information om antal röster man kan lägga på kandidaterna i Regionvalet. Man kan lägga sin röst på 4 kandidater. Valsedeln har rätt information, men följebrevet blev fel.

Komplettering av namn till provvalslistor

Följande personer kan du skriva till på respektive valsedel, och kryssa dem ifall du ser dem som dina huvudkandidater.

Riksdagslistan:

Daniel Hermansson, Skänninge

Sara Perlman, Norrköping

Regionlistan:

Jonas Andersson, Valdemarsvik

Wael Alshater, Kisa

Thorbjörn Andersson, Mjölby

Maria Bergquist, Norrköping

Daniel Hermansson, Skänninge

Carl Ingemarsson, Rejmyre

Lars Johansson, Linköping

Johan Norlund, Söderköping

Sara Perlman, Norrköping

Mohamed Shueb Ahmed, Kisa

Jonas Söderlund, Söderköping

Kandidatpresentationer

Presentationerna innehåller alla som bekräftat att de kandiderar till att stå på en lista. Alla vill dock inte delta i provvalet. En del av nominerade har ännu inte bekräftat att de accepterar en nominering, och finns inte med här.