Utfrågning av provvalskandidaterna 16 september!

På lördag den 16 september 10:00 arrangerar Vänsterpartiet Östergötlands valberedningen och distrikt en utfrågning av de partikamrater som kandiderar till topplatserna på våra Riksdags- och Regionlistor 2018!
Vi håller till i Linköping på föreningshuset Fontänen (Västra Vägen 32).

Utfrågningen anordnas inför provvalet där alla medlemmar i Östergötland kommer att ha möjlighet att via poströstning rösta på de kandidater de vill se högt upp på listorna. Presentationer av kandidater och postutskick med valsedlar kommer att skickas ut i samband med utfrågningen. Sista dag för poströstning är 30 september. Listorna kommer i slutänden att fastställas på valkonferensen 25 november.

Vi har nu också glädjen att meddela att Flammans chefredaktör Anna Herdy kommer att hålla i utfrågningen! Dessutom kommer Anna att inleda med att prata om Vänsterpartiet och hur hon menar att vi kan bli framgångsrika i valet 2018. Därefter kommer de kandidater som kan tänka sig att stå på potentiellt valbar plats (plats 1-3) att utfrågas av Anna kring sina politiska prioriteringar och ambitioner.

Se till att boka in dagen!
Lördag 16 september kl. 10:00- 13:00

Linköping, föreningshuset Fontänen, Västra Vägen 32
Vi bjuder på kaffe och fika.