Goda insatser på regionfullmäktige

På tisdagen (27/4) var det sammanträde med regionfullmäktige i Region Östergötland. Vänsterpartiets representanter var ofta i talarstolen och ni kan se våra representanter i regionens webb-TV. Nedan har jag lagt länkar till ett och samma program, där respektive inlägg startar.

I debatten om revisionsberättelse och årsredovisning hade Emil Broberg ett engagerat inlägg om bättre arbetsmiljö och arbetstider i vården. Se inlägg c:a 5 min. Han försvarade också Vänsterpartiets motion ”Samla och utveckla ätstörningsvården”, se inlägg. Vänsterpartiet hade också en motion om ”Jämställda budgetar” som Emil försvarade, se inlägg.

Jessica Eek hade uppe interpellationen ”Hur vill regionen förebygga dödsfall till följd av överdoser?”, se inlägg.

Slutligen kom vår interpellation ”Hur blir det med ekonomisk ersättning för personal som jobbar under semestern?” upp. Här gjorde såväl Emil Broberg som Ricardo Olivares inlägg, se inläggen.

Handlingar som gäller mötet, bl.a. motionstexterna hittar ni på Region Östergötlands webbsida.