Vänsterpartiet, Östergötlands fjärde största parti

När SCB:s stora väljarundersökning idag presenterades så blev Vänsterpartiet fjärde största parti i Östergötland när siffrorna brutits ner på länsnivå, med 5,9 %.

Distriktsordförande Linda Snecker tycker ändå att siffrorna bekräftar känslan hon har av hur läget är i länet.

– När man är ute i Östergötlands partiföreningar så vittnar alla om att det känns bra nu. Det finns ett behov av en annan politisk färdriktning och en nyfikenhet på Vänsterpartiet som alternativ, säger Linda Snecker.

Som exempel lyfter Linda Snecker arbetet som gjorts till valplattformar för sjukvård och region, ett gediget arbete med många engagerade medlemmar som arbetet fram den politik som Vänsterpartiet går till val på 2014. Fokus kommer bli vinster i välfärden och en rättvis sjukvård.

– Det finns ett sug efter vänsterpolitik och Vänsterpartiet vill istället för den borgerliga giriga politiken som ger skattesänkningar till rika, så har Vänsterpartiet en vision om ett samhälle som bygger på medmänsklighet och omtanke. Med Vänsterpartiet får du en välfärd fri från vinster och en regering fri från borgare säger Linda Snecker.