Linda Snecker ny ordförande för (V) i Östergötland

Vänsterpartiet i Östergötland höll under lördagen distriktsårskonferens på Bona Folkhögskola i Motala.

Dåk13

Vi var ca 50 personer som samlades på den Gamla Motala Verkstads f.d. huvudkontorsbyggnad, intill Göta kanal i Motala. Konferensen inleddes med tal av Mia Sydow Mölleby, ledamot i Vänsterpartiets verkställande utskott och riksdagsledamot.

bonaskolan

Under 2013 kommer Vänsterpartiets distrikt i Östergötland förutom det sedvanliga politiska arbete, att utveckla partidistriktet, så att valframgång kan uppnås 2014. Årsmötet beslöt bl.a. att utveckla studiearbetet och även arbeta vidare med internfeminismen i partiet.

Dåk13 2

Under årskonferensförhandlingarna valdes den nya distriktsstyrelsen. Linda Snecker från Norrköpings partiförening valdes till ny ordförande.

Vinster i välfärden är den prioriterade frågan för Vänsterpartiet, och hela 90 % av svenska folket vill förbjuda, begränsa eller återinvestera vinsterna i välfärden. Vänsterpartiet är det enda partiet som driver den frågan. Vi är tydliga: skattemedel som vi gemensamt bidrar med ska inte ska gå till bolagsvinster och direktörsbonusar. Skatterna ska gå till vår gemensamma välfärd, säger Linda Snecker.

Så här ser den nya distriktsstyrelsen ut:

Ordinarie ledamöter

Torbjörn Björlund, Norrköping, Omval