PS-rapport från den 4 februari

Partistyrelsen hade möte den 4 februari på Café Marx i Stockholm. Ett dagslångt och intensivt möte med bland annat val till SKL, där valdes Emil Broberg, Linköping till SKLs styrelse och Charlotta Andersson, Norrköping till valkommittén. Diskussion fördes kring kongressen 2012 och vilka förbättringar som kan göras för att få en sådan effektiv och bra kongress som möjligt. Det är ett konstant tidspress på partiets kongressen och många motioner som ska behandlas. Paristyrelsen verksamhetsplan diskuterades, där bland annat fokus kring framtiden kommer att göras och hur partiet bättre ska kommunicera sin politik.

Det sker mycket i partiet just nu, diskussion kring valet, framtiden, vår politik, förnyelse och partiledare. Det är viktiga diskussioner som får ta sin tid där förhoppningsvis fokus sker kring vilken berättelse som vi som vänsterpartister ska berätta om vår politiska vision för ett mer jämställt och socialt rättvist samhället.

/Linda Snecker och Emil Broberg