Medlemsmöte i Valdemarsvik

Igår besökte jag nystartade Valdemarsviks medlemsmöte.  Jonas Andersson är Vänsterpartiets starke namn i Valdemarsvik, och han som startade Vänsterpartiet Valdemarsvik för ungefär ett år sedan, och genom hårt arbete så har nu Vänsterpartiet ett mandat i kommunfullmäktige. Vilka som ska sitta i majoritet i kommunen är ännu inte bestämt då det lokala Nybyggarpartiet inte kan bestämma sig om de ska gå åt höger och Alliansen eller åt vänster och de Rödgröna.

På medlemsmötet diskuterades även strategier för att utveckla Valdemarsvik som partiförening och planer finns på att relativt snart kalla till möte för att välja en styrelse. Det finns även planer för att starta nätverk och samarbete med närliggande pariföreningar som Söderköping och Åtvidaberg. Det finns många planer, och med tanke på att Valdemarsvik har ökat sitt medlemsantal på 300% på ett år så kommer utvecklingen att gå alldeles utmärkt!

/Linda Snecker, distriktstyrelsen