Vi kommer ut!

Läs här om distriktets och landstingsgruppens miniturné till 6 östgötska städer med start i Motala nu på lördag.

Vi kommer ut!

Landstingsgruppen och distriktskansliet har planerat att göra en slags Miniturné i vissa städer i länet. Målsättningen med detta är att sätta landstingsfrågor och det som håller på att hända med Landstingets ekonomi i fokus. Borgarna har satt Landstinget och östgötarnas hälsa i gungning genom deras korståg för privatisering. I ett första skede kommer vi att åka till Mjölby och Motala, lördagen 23 augusti. För exakt tid och plats kontakta gärna dina kamrater på respektive lokalförening.

Därefter planeras besök i Kisa och Åtvidaberg! lördagen den 20 september samt Finspång och Söderköping lördag den 18 oktober. Vi ska hålla apellmöte med Lotta Heelge och Torbjörn Björlund och en företrädare från lokalorganisationen, njuta av lite musik, dela ut tidningen Vänsterfolk och en speciellt för tillfallet tryckt plåsterhållare.

DS ger sig ut för att stödja er i lokalföreningarna med att jobba lite med det utåtriktade, vi tror att vi gör det bäst tillsammans. Andra lokalföreningar kommer att besökas lite längre fram.

Kom till torget, tillsammans visar vi vad vi tycker om borgarnas politik!

/Ricardo Olivares