Valbussen

Östergötlands partidistrikt har nu köpt in en VALBUSS! Det är en minibuss av märket Hyundai. Det finns plats för 6 passagerare och ett väl tilltaget koffertutrymme. Bussen har målats upp med vår logga och ska rulla runt i distriktet så mycket det bara är möjligt och synas.
Varje partiförening kan boka bussen, använda den till torgmöten o.dyl. Den enda kostnaden blir bensinen, distriktet står för övriga kostnader. Den utrustas med högtalarutrustning, bord och stolar, ev. partytält, affischer och övrigt valmaterial m.m. Huvudsakligen kommer den naturligtvis att rulla i den av distriktet ordnade valrörelsen, men vi kommer att lyssna med varje partiförening för att försöka vara med på varje arrangemang där vi ”måste synas” t.ex. Skänninge Marknad, Vätternrundan och Gnesta när Lasse är där.
Varje förslag från Er ute i partiföreningarna mottas med tacksamhet.

Men, för att ha råd med det här behöver vi också hjälp av ER! Vi öppnar därför vår insamling till VALFONDEN igen. Vi uppmanar alla Vänsterpartistiska medlemmar och sympatisörer att sätta in pengar på

Vänsterpartiet Östergötlands plusgirokonto

136550-1

Märk talongen (V)ALBUSSEN! och sätt sedan in valfritt belopp, gärna fler gånger innan valet, varför inte varje lönedag!? Det kommer att behövas en del pengar, men vi är övertygade om att detta antagligen är den enklaste och billigaste reklamen vi kan få inför valet.

Målet är att få in 52.000 kr!

You may also like...