Östergötland har fått en ledamot i nya Partistyrelsen

Efter kongressen har Vänsterpartidistriktet fått in en ledamot i Partistyrelsen. Emil Berg från Linköping tar en plats fram till nästa kongress 2008, och förhoppningsvis ännu längre.
Ny partistyrelse ska lyfta Vänsterpartiet i valrörelsen – Östergötlands ledamot är Emil Berg

Vänsterpartiets kongress har nu valt den partistyrelse som ska leda partiet över valet. Partiledare Lars Ohly ser fram emot samarbetet med den nyvalda partistyrelsen:
– Med den här partistyrelsen har vi de bästa förutsättningarna att föra en framåtsyftande politisk debatt, både internt och i valrörelsen, säger han.

Även Östergötlands ledamot är optimistisk inför Vänsterpartiets möjligheter att nå ut med sin politik till väljarna.

Emil Berg från Linköping, är nöjd med partistyrelsens sammansättning:
– Den nya partistyrelsen visar att vi är ett brett parti som rymmer många folkrörelser och opinioner. Det kommer att vara viktigt i den valrörelse som kommer nu. Vi är inte en samling politiker som uppifrån formulerar vår politik, utan vi är en del av de folkliga rörelserna utanför parlamenten. Vänsterpartiet är en av de viktigaste antirasistiska krafterna i Sverige, och det är något jag vill fortsätta att kämpa för, säger han.

You may also like...